donderdag 12 oktober 2017

Utrecht (2)



Wat ik zo de laatste tijd las...



Zie de eerste aflevering hier (alle links hier in een nieuw venster)



Ik was op de
Vakbeurs Foodspecialiteiten
Ik had het er al kort over


Felix Wilbrink was de eerste die ik er zag
Hij ziet er wat ruiger en wat Wildbrinker uit dan in de krant


Drie hallen en uiterst rommelig ingericht
Je kunt je totaal geen idee maken van waar je al wel of nog niet bent geweest

Heel veel kaas
Voornamelijk oninteressante Nederlandse kazen met toevoeging
Groene, rode, blauwe, veelkleurige kazen

Enorm veel dipsauzen
"Als je goed spul koopt dan heb je geen dipsaus nodig" zei iemand

Vrij veel worst

Kopje thee in een kartonnen bekertje € 2,30

Een kraampje met Italiaanse kaas
Had niks speciaals



Een geheime liefde kende ik al


Utrecht, Bar beton
Wat een shittent
Voornamelijk publiek met een laptopje

Ik zeg altijd Aan hun kop kan ik zien of ze een Apple hebben
Schoot twee keer raak

Enkel broodjes, soep van de dag en salades

"Wilde jij wat eten?" zegt zo'n boer
Bestelde brood met twee  kroketten
"En laat het brood maar weg"
"Het gaat wel lang duren meneer want we hebben geen frituur, dat moet in de oven", de mongolen...
"Dan laat de kroketten ook maar weg"




Liep naar Prêt a Porter, vroeger De Minnarij, tent die ik groot gemaakt heb, geen lunch
Ben je ook niet goed bij je hoofd als je een tent in een druk gebied van het centrum hebt en 's middags dicht bent
Nou ja, misschien was het de wekelijkse sluitingsdag (woensdag??) maar zet dat dan op de ruit!

Las op een reclamedingetje dat je met Bockbier goed kan stoven
Gaan we proberen

De Vingerhoed
Tosti ham kaas paprika ui
Heerlijk en met een forse prima salade erbij
€ 4,-
Kijk...



Tapasbar op de Voorstraat

Flauwekultapas voornamelijk
"Toast met Mozzarella uit de oven"

Geen Pimientos del Padrón

De albondigas (gehaktballetjes) waren prima en ook de Rueda


Was bij Dikke Dries
Vroeger een volkstent in Wijk C
Nu en nette tent in het centrum, en vooral kleurloos





Zie de volgende aflevering hier